Leefbaarheid

19 AUGUSTUS 2019

Afval van klanten fastfood-ketens Groningen leidt tot ergernis omwonenden

Buurtbewoners zijn de overlast door afval van fastfood-ketens zoals Mc Donalds of KFC moe. Dat blijkt uit reacties op Facebook op een open brief van Stadjer Wilbert Van de Kamp. Hij meldt dat hij bij zijn  huis aan de Radesingel in slechts een kwartiertje tijd een tas voor rommel van de straat heeft geplukt, afkomstig van klanten van Mc Donalds.

Het betreft afval dat uiteraard niet door McDonalds zelf is neergegooid, maar wel door hun klanten. ‘Kan ik ergens een factuur naar sturen? Of kunnen jullie iets handigs bedenken om dit te voorkomen? Een grote pop-up prullenmand alleen voor het in het weekend, bijvoorbeeld?”

Uit reacties gepost op Facebook blijkt dat het probleem vrij breed leeft. Sommige mensen begrijpen ook best dat het niet McDonalds is dat de rommel maakt, maar klanten die het niet in de vuilnisbakken willen werpen.

Wat nu?
Maar als de klanten die de troep veroorzaken niet te vinden zijn, en de fastfood-bedrijven zeggen dat ze er niets aan kunnen doen, dan zitten buurtbewoners die er al helemaal niets mee te maken hebben, met het probleem.  De vraag is nu of er een oplossing voor dit probleem kan worden bedacht.

 

Gerelateerd Leefbaarheid
Afval van klanten fastfood-ketens Groningen leidt tot ergernis omwonenden
Afval van klanten fastfood-ketens Groningen leidt tot ergernis omwonenden