22 JUNI 2026

Club Caddie: minigolf en borrelen ineen

Door Marieke Bos  -  Vakantie? Dat zit er deze zomer niet in voor Jordi de Boer (25). Hij heeft zijn tijd hard nodig, want als alles volgens plan verloopt gaan september de deuren open zijn nieuwste project: Club Caddie. ‘Caddie’ wordt een voor Nederland uniek concept: “Een minigolfbaan, maar dan wel eentje waar je vooral ook komt om een biertje te drinken of een hapje te eten.”

Het was Helsinki waar Jordi, ook eigenaar van Bar Barrie, op het idee voor Caddie kwam. Hij was er samen met een vriend en er was maar weinig te doen. Uit verveling belandden ze op een gegeven moment in een minigolfclub. Jordi zag het eigenlijk helemaal niet zitten. "'We doen alleen een drankje hoor”, zei ik nog. Het liep anders. “We zijn het hele weekend alleen maar in die tent geweest", vertelt hij in de fysieke Groninger Ondernemers Courant. 

Eenmaal weer thuis, wist hij: dit is ook echt iets voor Groningen. “Ik ben ervan overtuigd dat er markt voor is. Hoeveel plekken zijn er nou waar je terecht voor een bedrijfsborrel, een familiefeestje of een uitje met vrienden?”

Al benadrukt hij ook maar meteen: Caddie wordt geen minigolfbaan waar je tussen de bedrijven door ook nog even een drankje doet. “Dat is juist het leuke: het wordt precies andersom. Een plek waar je lekker kunt chillen met vrienden of collega’s, een biertje kunt drinken, wat kunt eten. Van een kleine snackkaart, of een van de grotere gerechten. En tussendoor kun je een spelletje minigolf doen.”

Overdag en aan het begin van de avond moet Club Caddie vooral een plek worden voor gezinnen, groepen vrienden en bedrijfsuitjes. Later op de avond verschuift de sfeer langzaam richting een levendige bar, met muziek, evenementen misschien een dansje.

Een geschikte locatie kwam al gauw op zijn pad: het vroegere pand van poolclub Santana, aan het Akerkhof, dat al langere tijd leegstaat. Met ruim vijfhonderd vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen, is het groot genoeg. Bovendien ligt het midden in de binnenstad én vlakbij Bar Barrie. Een kleine ‘maar’ is er ook: er is nog flink wat werk aan de winkel.

“Ondernemend? Ik doe gewoon wat ik leuk vind”

 
‘Wat een project he’, wijst Jordi om zich heen op de plek waar het straks allemaal moet gebeuren. De boel is al grotendeels gestript en leeg, alleen in de hoek staat nog een verdwaalde pooltafel. “Ik word ’s nachts weleens wakker en dan denk ik: waar ben ik in godsnaam aan begonnen?”. 


De tekeningen en het ontwerp zijn in ieder geval al klaar. Een ‘speelse en energieke’ uitstraling moet Caddie krijgen. “Maar wel gezellig. Dertien minigolfbanen, banken om te loungen, een grote picknicktafel, een boom in het midden. Jong en oud moeten zich er thuis voelen.” 

Hij heeft zichzelf de hele zomer gegeven voor de verbouwing; in september moeten de deuren open, al is dat ‘best wel ambitieus’.  “We gaan ‘improbouwen’, omschrijft Jordi. Veel improviseren, wil hij ermee zeggen. “De basis staat vast. Waar de toiletten komen, de bar, de keuken. Maar gaandeweg zullen we nog veel knopen doorhakken.”

Vakantie schuift Jordi voorlopig nog even voor zich uit. “Dat wordt pas weer in 2027.” Want Bar Barrie draait ondertussen gewoon door en gaat vanaf september zelfs zeven dagen per week open. En terwijl Club Caddie nog volop in aanbouw is, zijn de volgende plannen alweer in de maak. Ondernemend? Jordi: “Ondernemend vind ik een stom woord. Ik doe gewoon wat ik leuk vind.”

Fotografie: Jan Buwalda

Wil je de Groninger Ondernemers Courant voortaan ook gratis vier keer per jaar ontvangen? Bezoek dan de homepage van www.groningerondernemerscourant.nl en laat je gegevens achter.

Gerelateerd
Club Caddie: minigolf en borrelen ineen
Club Caddie: minigolf en borrelen ineen