Economie

03 JULI 2023

Groningen gaat haar evenementen presenteren onder noemer: ‘Sounds like Groningen’

“Unzipped”, de tentoonstelling over de Rolling Stones, “Gianni Versace Retrospective”: het zijn slechts twee voorbeelden van exposities waarmee Groningen de aandacht trekt. Maar er zijn nog veel meer evenementen en activiteiten die vele duizenden mensen naar Groningen lokken. Al deze evenementen zullen voortaan mede onder de noemer ‘Sounds like Groningen’ worden gepresenteerd. ‘Sounds like Groningen’ is de nieuwe naam voor een campagne waarmee Groningen haar rijke culturele ecosysteem en prachtige events onder de aandacht gaat brengen en wll verbinden. De naam werd vanmorgen gepresenteerd aan wethouder Carine Bloemhoff, in aanwezigheid van vertegenwoordigers van instellingen die de campagne steunen.

De campagne ‘Sounds Like Groningen’ is een initiatief dat zeer breed wordt gedragen, door partijen die vinden dat Groningen maximaal moet profiteren van de organisatie van mooie tentoonstellingen en andere evenementen. Het gaat om een initiatief gesteund door Groningse bedrijvenverenigingen Groningen City Club, Bedrijvenvereniging WEST, gemeente Groningen, Groningen Bereikbaar, Groninger Museum en Marketing Groningen / Gastvrij Groningen.

‘Sounds Like Groningen’ wil laten zien dat Groningen, ondanks de uitdagingen die nu spelen, er nog steeds toe doet. “We hebben een fantastisch rijk cultureel ecosysteem met prachtige events, en dat gecombineerd met al het moois dat de stad sowieso al heeft te bieden. Door zoveel mogelijk partijen bij elkaar te brengen versterken we deze aantrekkingskracht en zorgen we ervoor dat de bezoeker maximaal kan genieten van Groningen”, aldus de initiatiefnemers.

Toolkit voor ondernemers

De initiatiefnemers hopen dat ondernemers ook zoveel mogelijk profiteren van de komst van extra bezoekers naar Groningen dankzij alle mooie evenementen. Om het hen gemakkelijker te maken in te spelen op de evenementen is er een ‘Toolkit’ ontwikkeld. Deze toolkit bevat allerlei drukwerk waarmee ondernemers de etalages kunnen aankleden.

Wethouder Carine Bloemhoff (PvdA) kreeg vanmorgen het eerste exemplaar van deze toolkit aangeboden. De toolkit bestaat uit posters, ansichtkaarten, displayhouder, kleurplaten en etalageborden.

 

 

Gerelateerd Economie Bedrijvenvereniging WEST Groningen City Club (GCC)
Groningen gaat haar evenementen presenteren onder noemer: ‘Sounds like Groningen’
Groningen gaat haar evenementen presenteren onder noemer: ‘Sounds like Groningen’