Economie Leefbaarheid

24 JUNI 2014

Groningen zit online in de lift

Groningen scoort goed op de diverse online kanalen van Marketing Groningen. De officiële Facebook-pagina van ‘Er gaat niets boven Groningen’ heeft opnieuw een mijlpaal behaald. In achttien maanden tijd groeide de pagina van 1.000 naar 30.000 volgers.

Volgens Dirk Nijdam, directeur Marketing Groningen, laten de cijfers zien dat Groningers trots zijn op hun provincie. “Via Facebook plaatsen wij dagelijks een mooie foto van een evenement of een bijzondere plek. Wij zien dat onze volgers bij het ontbijt al het nieuwste bericht bekijken, liken en delen. Een digitale start van de dag”.

Een Facebook-post over The Passion was goed voor een bereik van 171.000 personen en 8.925 likes. Maar ook de foto’s van het Groninger landschap worden graag gezien en gedeeld door de volgers van ’Er gaat niets boven Groningen’.

De door Marketing Groningen beheerde websites onder toerisme.groningen.nl maken ook een ongekende groei door. Afgelopen jaar was al een absoluut record met 827.066 unieke bezoekers. “Halverwege juni 2014 zitten we al op het niveau van het totale aantal bezoekers van 2011 en maken we een groei door 61% ten opzichte van vorig jaar. We verwachten dan ook dat 2014 een nieuw record zal opleveren”.

Gerelateerd Economie Leefbaarheid
Groningen zit online in de lift
Groningen zit online in de lift