Economie

05 SEPTEMBER 2019

Groninger Ondernemers Academy: ‘Hoe blijf je zichtbaar als onderneming?’

In de huidige economie is er veel aandacht voor de positie van de Retail. Daarbij lijkt het soms alsof het alleen nog draait om online en technologie. Is daarom het einde van de fysieke winkel dichtbij? De Groninger Ondernemers Academy organiseert op 23 september een bijeenkomst waarin drie experts vertellen waarom zij denken dat dit zeker niet het geval is! 

Olaf Zwijnenburg is een ervaren en ondernemende omnichannel retailer. Als sectorspecialist Retail & Wholesale van Rabobank Nederland geeft hij ondernemers richting in de uitdagende retailsector over hoe om te gaan met fundamentele veranderingen. Tijdens deze bijeenkomst staat hij stil bij de vraag: “Hoe word je als winkel weer relevant?”. Er is zeker toekomst voor fysieke winkels als retailers én excelleren in de executie én slim digitaliseren middels technologie.
 

Daarna vertelt Michiel Vos, oprichter van de Groningse startup Zupr, over hoe zij lokale winkeliers helpen de online consument hun winkels weer in te krijgen. Consumenten zijn op internet meer en meer op zoek naar lokale verkooppunten. De consument wil dus wel offline kopen, maar de online zichtbaarheid van lokale winkeliers is verre van optimaal. Zupr wil dat doorbreken door de online vraag moeiteloos te verbinden met het lokale aanbod van fysieke winkels.


En ook Jantine Doorenbos, van de organisatie Dropper, gebruikt technologie om consumenten meer gemak te bieden. Met de juiste algoritmes verbindt zij verkopers, bestsellers en verschillende bedrijven onderling aan elkaar.

Hoe ziet jouw toekomst eruit? Laat je informeren en verrassen over de mogelijkheden die er zijn. Meld je vandaag nog aan en verzeker je van een plek bij deze inspirerende bijeenkomst! Dat kan via www.groningerondernemersacademy.nl.

Gerelateerd Economie Bedrijvenvereniging WEST Bedrijvenvereniging Zuidoost VBNO GCC
Groninger Ondernemers Academy: ‘Hoe blijf je zichtbaar als onderneming?’
Groninger Ondernemers Academy: ‘Hoe blijf je zichtbaar als onderneming?’