04 DECEMBER 2014

Grote campagne in Groningen: ‘Alle dagen welkom’

Om consumenten uit een zeer wijde omgeving er op te wijzen dat het voortaan iedere zondag Koopzondag is in Groningen, - en dus dat je altijd terecht kunnen in Groningen om te winkelen - gaat er komende zondag een bijzondere marketing campagne van start. Daarin werken gemeente Groningen, Groningen City Club en Marketing Groningen eendrachtig samen.

Zondag 7 december 2014 vindt om 11.30 uur de kick-off van de campagne ‘Alle dagen welkom’ plaats bij O’42 Interieur in de Oosterstraat in Groningen. Gemeente Groningen en de Groningen City Club markeren hiermee de verruimde openstelling van winkels op zondagen. Vanaf 1 december 2014 hebben winkeliers de mogelijkheid om hun winkels ook op zondag (van 12.00 tot 22.00 uur) open te stellen. Die verruimde openstelling wordt door Marketing Groningen met een nieuwe campagne ondersteund.

 

Tijdens de kick-off zullen ondernemers, GCC, en de gemeente Groningen gezamenlijk het glas heffen op de uitbreiding van de koopzondagen. Wethouder Joost van Keulen zal de zondagen nieuwe stijl officieel inluiden. Ook zal de nieuwe campagne voor de binnenstad van Marketing Groningen van start gaan. Onder het motto ‘Alle dagen welkom’ nodigt Marketing Groningen winkelend publiek uit de regio en Noord-Duitsland uit om in de binnenstad te komen winkelen, recreëren of cultuur te bezoeken.

 

Achtergrond-informatie

 

Het college van B&W ziet graag dat Groningen een levendige en daardoor aantrekkelijke plek is om te verblijven en te winkelen. Dit kan bijvoorbeeld door het bieden van een aansprekend aanbod aan activiteiten voor zowel bezoekers als bewoners van de stad. Samen met ondernemers wordt een programma opgezet.

 

Levendigheid leidt tot meer bezoekers van elders die langer verblijven en meer geld uitgeven. Een levendige stad heeft bovendien aantrekkingskracht op studenten en bedrijven. Daarmee draagt een levendige stad bij aan het leefklimaat, de economische vitaliteit van de stad en de werkgelegenheid.

 

Er is een aantal mogelijkheden om Groningen nog beter te vermarkten en er meer uit te halen dan we tot dusver hebben gedaan. Bezoekers willen iets te doen hebben, de stad beleven met een mix van winkelen, recreëren, verblijven, een aansprekend aanbod aan horeca en cultuur en vermaakt worden.

 

De gemeente Groningen werkt samen met het bedrijfsleven en andere partners aan een gevarieerd aanbod aan evenementen en activiteiten. Daarbij hebben wij met het georganiseerd bedrijfsleven afgesproken dat de gemeente vooral verantwoordelijk is voor de structuur c.q. sturing en dat de ondernemers aan zet zijn voor de programmering. Het uitgangspunt waarop bedrijfsleven en gemeente fundamenteel anders met elkaar samenwerken is ook uitgewerkt in het Strategisch Evenementenbeleid en de Economische Agenda 2015-2019.

                                                                                   

 

Gerelateerd
Grote campagne in Groningen: ‘Alle dagen welkom’
Grote campagne in Groningen: ‘Alle dagen welkom’