Economie

03 NOVEMBER 2014

Healthy Ageing en Innovatie centraal in stand gemeente Groningen

De gemeente Groningen zet Healthy Ageing en Innovatie centraal in de stand die het samen met de gemeente Assen vult tijdens de Promotiedagen. In de stand zullen ook verschillende bedrijven uit beide steden zich presenteren.

Groningen en Assen presenteren zich gezamenlijk, nadat die samenwerking vorig jaar ook al succesvol bleek. Ook is er ruimte voor het International Welcome Center North (IWCN), dat eind deze maand officieel de deuren opende. Nu al kun je terecht bij deze instelling die snel allerlei formaliteiten kan afhandelen en hulp en ondersteuning kan bieden aan expats die bij bedrijven in Noord Nederland aan de slag gaan. Zowel het HANNN (Healthy Ageing Network Noord Nederland) als ook de Healthy Ageing Campus presenteren zich op de beurs.

De volgende interessante bedrijven presenteren zich in het Groningen gedeelte: Het Quantified Self Institute met Suzy Q en met het dynamisch vergaderen, Medigel met het Moonwalker spel, Studio Bleep met de StoryWall, MOMAdesign met de Assistent, het Zorg Innovatie Forum (ZIF) met zeehond Paro, 8D games met schaatsen in exergame en Kipcare met de sanitaire unit. Vanuit de gemeente Assen zijn er twee bedrijven:  Concept Sleutelaars, dit is een communicatiebureau en het bedrijf “de Alcoholbril”. De Alcoholbril laat door middel van het dragen van deze bril zien wat de invloeden zijn van alcoholgebruik en toont ook het preventie programma die hier bij hoort.

Naast deze bedrijven zijn de medewerkers van de afdeling Economische Zaken aanwezig om je te informeren en vragen te beantwoorden. Ondernemers zijn van harte welkom in de stand van de gemeente Groningen (standnummers 6172 t/m 6191 en 6145 t/m 6147).

Gerelateerd Economie
Healthy Ageing en Innovatie centraal in stand gemeente Groningen
Healthy Ageing en Innovatie centraal in stand gemeente Groningen