Innovatie

10 JULI 2018

Masterclass Groninger Retail Academy: hoe versterken we de fysieke winkels tegenover 'online'?

Op maandagavond 16 juli organiseert de Groninger Retail Academy een masterclass met als titel: 'De kracht van de fysieke winkel'. Aanmelden is nog mogelijk...

Hoe kunnen fysieke winkels zich staande blijven houden tegen de concurrentie van ‘online’? De (gratis) masterclass is maandagavond 16 juli vanaf kwart over zes in Martiniplaza, en begint met een heerlijk kopje soep! Aanmelden en meer info: www.groningerretailacademy.nl

In de media wordt veel gesproken en geschreven over de toekomst van de fysieke winkel. Online zou een bedreiging zijn, het aantal winkelmeters zou fors teruglopen en het winkelbeeld zou voorgoed veranderen. Toch blijkt er in de praktijk nog steeds ruimte te zijn voor goede, onderscheidende zaken. In Groningen vestigen zich immers regelmatig nieuwe en unieke winkelconcepten.

Tijdens deze masterclass spreken we over de kansen en mogelijkheden voor de fysieke winkel.

 Retaildeskundige Tom Kikkert, neemt de bezoekers mee naar zijn laatste inzichten omtrent de retail van de toekomst en hoe deze is gebaseerd op waarden in plaats van producten.

Johan Rietsema, strateeg & conceptontwikkelaar bij de organisatie Binnenbrand, vertelt hoe zij de merkidentiteit vertalen naar een goed conceptplan.

Derde spreker is Arnout Baas, Marketing & e-commerce Manager bij Dille & Kamille, die vertelt waarom ook fysieke winkels nog van deze tijd zijn.

Ook gaan de deelnemers zelfdaadwerkelijk aan de slag. 'Want welke kansen zie je als ondernemer en/of medewerker en hoe kijken onze experts hier tegenaan?', aldus de organisatie.

Een avond waarin u zelf de regie in handen heeft, dus meld u vandaag nog aan. 

Programma:

 18.15 uur  inloop met broodjes en soep

 18.45 uur   aanvang programma

 21.00 uur   afsluiting en borrel

 21.30 uur einde

 

Meer: www.groningerretailacademy.nl

Gerelateerd Innovatie GCC
Masterclass Groninger Retail Academy: hoe versterken we de fysieke winkels tegenover 'online'?
Masterclass Groninger Retail Academy: hoe versterken we de fysieke winkels tegenover 'online'?