24 JUNI
2026
Noor krijgt uitstel van betaling en blijft rest van het jaar open
Sterrenrestaurant Noor in Hoogkerk heeft van de rechtbank surseance van betaling gekregen. Daarmee is een faillissement voorlopig van de baan en blijft Noor nog de rest van het jaar open. Dat maakten eigenaren Jeroen en Marleen Brouwer bekend.
In een persverklaring laten ze weten dat er een zakelijk geschil speelde die uitmondde in een faillissementsaanvraag door die partij.
Jeroen en Marleen vroegen daarop bij de rechtbank uitstel van betaling aan. Dat hebben ze gekregen. “Daarmee is de faillissementsaanvraag voorlopig van tafel en kunnen we werken aan een oplossing”, zo schrijven ze. Ze benadrukken dat de financiële positie van Noor niet ter discussie staat. “Het restaurant draait goed.”
Tegelijkertijd met de aanvraag van surseance heeft Noor ook een ontwerpakkoord ingediend. Mede dankzij de toezegging van een nieuwe financier is de verwachting dat de surseance snel kan worden doorlopen, zodat het restaurant met een schone lei verder kan.
Noor maakte eerder bekend eind dit jaar de deur te sluiten. Omdat vervolgens ‘veel is gespeculeerd’ over de reden daarvan besloten ze met een statement te komen.
Het zakelijk geschil heeft veel van de ondernemers gevraagd, stellen ze. “Het waren intensieve maanden waarin we veel tijd, energie en aandacht hebben moeten steken in een situatie die ver afstaat van waar ons hart ligt: koken, gastvrijheid en het ontvangen van onze gasten.”
Noor blijft nog het hele jaar open. De ondernemers willen niet zeggen wat ze daarna gaan doen. "Er komt wat nieuws", is alles van Jeroen er over kwijt wil.
Meer weten over de bedrijvenverenigingen?
Wilt u meer weten over de bedrijvenverenigingen in Groningen? Het laatste nieuws lezen of ze volgen op Twitter? Klik dan hiernaast op één van de vier gebieden in de stad en u komt...
meer informatie