Economie

03 FEBRUARI 2015

Opmerking van wethouder Van Keulen over “snakken” brengt heel wat teweeg

Een opmerking van wethouder Joost van Keulen op de Groninger Ondernemers Courant, heeft heel wat reacties opgeleverd. Volgens de wethouder is het niet altijd goed om al te bescheiden te zijn, zeker niet voor ondernemers. Die moeten – op ‘zn Gronings gezegd- meer snakken.Veel lezers delen die mening, of komen met suggesties om er iets aan te doen. Een van de lezeressen kondigt bij wijze van grap zelfs een 'snakbar' aan.

Sommige lezers komen met tips, maar anderen vinden dat het geen kwestie is van 'snakken', maar van betere marketing.

Zoals Erik de Vries: ‘Snakken en jezelf verkopen worden hier gepresenteerd als iets wat Groninger ondernemers meer zouden moeten doen. De wethouder zegt er niet bij waarom, maar vermoedelijk denkt hij dat dat goed is voor de economie omdat Groninger ondernemers meer klanten en omzet zouden krijgen als ze zichzelf meer verkopen door meer te snakken.’
 

Sorry wethouder, maar als dit waar is maakt u hier toch een denkfout. Natuurlijk is het goed te laten zien wat voor mooie producten of diensten je levert, maar er zijn veel effectievere manieren om dat te doen dan snakkend. Door klantgericht te communiceren bijvoorbeeld. Een klant zit niet te wachten op snakkers, maar op oplossingen voor zijn problemen, en invulling van zijn wensen en dromen. Wat je als ondernemer je klanten te bieden hebt kun je heel goed overbrengen zonder te snakken of jezelf te verkopen. Denk eens aan contentmarketing, klantgerichte marketing, empathische marketing etc. Mensen die echt verstand hebben van marketing zijn zelfs van mening dat snakken en jezelf verkopen waarschijnlijk averechts werkt.”

 

 

Gerelateerd Economie
Opmerking van wethouder Van Keulen over “snakken” brengt heel wat teweeg
Opmerking van wethouder Van Keulen over “snakken” brengt heel wat teweeg