Economie Innovatie

24 JULI 2019

Sharon Hilgers (30) opent elfde ‘My Jewellery’ in Folkingestraat in Groningen

Ze begon al op haar dertiende met het maken en verkopen van sieraden en juwelen. Nu, zeventien jaar later, heeft Sharon Hilgers (30) in heel Nederland al tien sieraden-winkels onder de naam ‘My Jewellery’. En aanstaande zaterdag 27 juli opent ze in de Folkingestraat in Groningen haar elfde boutique.

De boutiques van My Jewellery, waarvan de eerste vestiging zeven jaar geleden werd geopend, bevinden zich door heel Nederland. De enige plek die nog écht ontbrak op het lijstje was een winkel in het noorden. Zaterdag 27 juli zal het populaire sieraden- en accessoirelabel de deuren van haar 11e boutique openen. Om tien uur ’s morgens kunnen alle fans een kijkje komen nemen in het nieuwste pand van ondernemer Sharon Hilgers.

Het pand bevindt zich aan de Folkingestraat 15; een van de populairste straten in de binnenstad van Groningen, met veel bijzondere winkeltjes en verborgen juweeltjes. Eerdere store-openingen van My Jewellery werden altijd druk bezocht, dus ook voor de opening in Groningen heeft Sharon weer hoge verwachtingen: “Via social media was er erg veel vraag naar een boutique in Groningen. We moesten dus wel hierop inspelen. Dit maakt de verwachtingen voor deze opening in Groningen nog hoger”.

De My Jewellery Brand Store in Groningen is een ruime boutique met een herkenbaar My Jewellery-interieur. Bij de paskamers ligt een mooie mozaïekvloer en er is een lange toonbank. Verder is de winkel aangekleed met neonletters en gouden elementen.

Sharon

Als 13-jarige organiseerde Sharon al workshops sieraden maken voor kinderfeestjes en vrijgezellenparty’s, vanuit haar atelier in Wijchen. Ze bewaarde demailadressen van de deelnemers en stuurde hen pdf’jes met foto’s van nieuwe creaties, met de prijzen en bestelnummers erbij. Via de mail kreeg ze vervolgens haar eerste bestellingen binnen.

Wat begon als een hobby is inmiddels uitgegroeid tot een sterk merk met een landelijke dekking. Ondernemen is voor haar net zo vanzelfsprekend als ademhalen. “Eigenlijk is My Jewellery een uit de hand gelopen hobby. Het is echt mijn passie”, vertelt Sharon Hilgers.

Sharon is een expert in marketing via social media en voelt de tijdgeest feilloos aan.

Sieraden vormen de basis van het bedrijf, maar My Jewellery staat inmiddels ook voor kleding, schoenen, accessoires, cadeauartikelen, een eigen parfum en geurkaarsen. Tegenwoordig zijn er zelfs schoolspullen van het merk te koop bij Bruna en Hema. Dit alles heeft Sharon Hilgers in 7 jaar tijd voor elkaar gekregen.

Niet zomaar dus dat zij vorig jaar werd genomineerd voor EY Entrepreneur of the Year.

Boutique strategie My Jewellery

Bijna vier jaar geleden opende My Jewellery haar eerste boutique in Den Bosch. Meiden vanuit het hele land kwamen hierheen om de nieuwste My Jewellery-items te shoppen. Door dit grote succes werden er steeds meer winkels geopend door heel Nederland, waaronder in Amsterdam, Utrecht en Maastricht.

 Sharon houdt alle winkels in eigen beheer en voelt niets voor een franchiseformule: “Ik vind het wel lekker om het op mijn manier te kunnen doen; zonder ruis op de lijn. Dat werkt goed.’’

Gerelateerd Economie Innovatie GCC
Sharon Hilgers (30) opent elfde  ‘My Jewellery’ in Folkingestraat in Groningen
Sharon Hilgers (30) opent elfde  ‘My Jewellery’ in Folkingestraat in Groningen