Economie

11 APRIL 2016

David Bowie-tentoonstelling leverde Groningse winkels en horeca miljoenenimpuls op

De tentoonstelling “David Bowie Is” was niet alleen heel goed voor de reputatie van de stad Groningen, maar ook voor de economie van Groningen. Dat meldt Marketing Groningen.

Vooral voor de middenstand in de stad is de tentoonstelling erg goed geweest, zegt Barbara Risselada van Marketing Groningen maandag in een interview met RTV Noord.

In totaal kochten ruim 200.000 mensen een kaartje voor de tentoonstelling. Twintig procent van hen was nog nooit in Groningen geweest.  'Die bezoekers zeggen dan: ik kom nog een keer terug of ik vertel aan mijn vrienden hoe leuk Groningen was.'

Marketing Groningen schat in dat mensen ongeveer 50 euro per dag besteden in Groningen. ‘Bij 100.000 bezoekers, die speciaal naar Groningen komen, loopt dat in de miljoenen', betoogde Risselada.

Met name de horeca heeft geprofiteerd. Ook in de VVV-winkel op de Grote Markt was het te merken: die hadden 23.000 bezoekers meer gehad dan normaal.

 

Gerelateerd Economie Groningen City Club (GCC)
David Bowie-tentoonstelling leverde Groningse winkels en horeca miljoenenimpuls op
David Bowie-tentoonstelling leverde Groningse winkels en horeca miljoenenimpuls op