Economie

05 NOVEMBER 2019

‘Toolkit’ voor Groninger ondernemers om gastvrijheid Stad te promoten

Een fles vol drop, stroopwafels uit Groningen, een welkomstmat of bierviltjes: Vanuit het Gastvrij programma is volledig in stijl van het Merk Groningen een toolkit ontwikkeld ter promotie van Groningen. Dinsdag 5 november tijdens de Promotiedagen werd deze speciale ‘toolkit’ gepresenteerd met een brede selectie van deze artikelen. De toolkits zijn onderdeel van een campagne gericht op het mobiliseren van ondernemers, met als doel de Groningse gastvrijheid verder te stimuleren.

‘Het is voor Groningen heel belangrijk dat we een gastvrij imago houden, zeker in deze jaren nu er ingrijpende werkzaamheden zijn aan de ringweg. Die werkzaamheden moeten er niet toe leiden dat mensen worden afgeschrikt en niet meer naar Groningen komen. Daarom hebben we een ‘Gastvrijheidsprogramma’ ontwikkeld, met tal van maatregelen om de stad aantrekkelijk te houden. Waaronder de “toolkit”’, aldus wethouder Paul de Rook tijdens de presentatie van de Toolkit.

Ook Barbara Risselada, directeur van Marketing Groningen, onderstreepte het belang van gastvrijheid. ‘Er zijn nog steeds grote bouwwerkzaamheden aan de gang, de stad ondergaat een grote transformatie. Daarom is de nieuwe Merk strategie voor Groningen, ook vertaald in het gastvrijheidsprogramma, zo vertelde ze.

Volgens haar is het gastvrijheidsprogramma er onder andere voor, om vanuit een groot charme-offensief, een glimlach op de gezichten van de bezoekers aan Groningen te toveren. Het Gastvrijheidsprogramma kent inmiddels een grote groep van gastvrijheidsambassadeurs. Ondernemers uit de stad Groningen die enthousiast meewerken en denken om de stad nog gastvrijer te maken. Een deel van de betrokken ondernemers denkt ook inhoudelijk mee over de invulling van het gastvrijheidsprogramma.

De toolkit werd deze middag officieel gepresenteerd door een drietal van deze enthousiaste ambassadeurs: Cor Dijkstra van de Kaaskop uit de Zwanestraat, Sophie Speelman, Hotelmanager van The Student Hotel en Lianne Stoltenborg (strategisch manager Mamamini). Vanuit de werkgroep gastvrij Groningen waren ook Sjoerdje Drijfholt, coördinator stad & regio bij Marketing Groningen en kwartiermaker Erwin Mulder, aanwezig.         

Gerelateerd Economie
‘Toolkit’ voor Groninger ondernemers  om gastvrijheid Stad te promoten
‘Toolkit’ voor Groninger ondernemers  om gastvrijheid Stad te promoten