07 DECEMBER 2014

Wethouder en City Club starten grote campagne voor Koopzondagen Groningen

In Groningen is zondagmorgen een campagne van start gegaan om reclame te maken voor de Koopzondagen. Vanaf vandaag mogen de winkels in Groningen voortaan iedere zondag open. Wethouder Joost van Keulen van economische zaken verrichtte de aftrap voor de grote publiciteitscampagne onder het motto: ‘Iedere dag welkom in Groningen’. Het gaat om een campagne van Marketing Groningen, met medewerking van de organisatie voor ondernemers in de binnenstad, Groningen City Club.

Volgens Eric Bos, voorzitter van de Groningen City Club, was het een belangrijke dag voor de economie van Groningen. ‘Groningen is boven de lijn Utrecht-Amsterdam de belangrijkste koopstad. Dan is het heel belangrijk dat de consument ook op zondag in Groningen terecht kan. We hebben er zeventien jaar over gedaan om zover te komen, het is mooi dat dat nu gelukt is’, zo betoogde hij.

 

Wel herinnerde hij er aan dat niet alle winkeliers voorstander zijn van de Koopzondagen. ‘Onze achterban was verdeeld. Daar hebben wij van geleerd dat we in de toekomst nog beter met onze achterban overleg zullen voeren’, zo zei hij.

 

Maar nu het dan toch zover is gekomen dat de koopzondag een feit is, ‘zullen we er hard aan werken om er voor te zorgen dat Groningen stapje voor stapje met meest interessante bolwerk van het Noorden gaat worden’, aldus Eric Bos.

Gerelateerd
Wethouder en City Club starten grote campagne voor Koopzondagen Groningen
Wethouder en City Club starten grote campagne voor Koopzondagen Groningen