Innovatie

12 SEPTEMBER 2018

Winkelcentrum Paddepoel enthousiast over unieke ‘’feed-back- tool"van Groningse start-up

De Groningse start-up Satysfact heeft een nieuwe tool bedacht waarmee klanten ter plaatse en onmiddellijk feed-back kunnen geven over service, kwaliteit of bediening. Bijzonder is dat het geven van feedback door de klant wordt gekoppeld aan een donatie voor een goed doel. Winkelcentrum Paddepoel werkte mee aan een pilot, en is zeer enthousiast over haar ervaringen.

 

Satysfact ontwikkelt verschillende feedback-tools die snel en “on the spot” continu klantfeedback kunnen ophalen. Een klant of bezoeker van een winkel of een evenement kan op de feedback-zuil, via een overzichtelijk menu, snel en leuk zijn of haar mening geven. Zo kan de winkelier of organisator direct inspelen op de wensen van de klant en daardoor haar dienstverlening verbeteren. Satysfact ondersteunt dit gehele feedbackproces.

Door het geven van feedback te koppelen aan een donatie aan een goed doel, draagt Satysfact samen met haar opdrachtgevers een extra steentje bij aan het verbeteren van de maatschappij. Daarmee hoopt Satysfact op een positieve manier meer klanten en bezoekers over te halen om mee te doen. De bereidwilligheid wordt zo versterkt en Satysfact haalt daardoor betere feedback op, men gaat er serieuzer mee om.

Als klant of bezoeker hoef je zelf niks te betalen, jij hoeft alleen maar aan te geven welk goed doel jij wilt steunen. Satysfact en de organisatie spreken gezamenlijk de keuzemogelijkheden af en welk bedrag er per gegeven mening wordt gedoneerd. Zij betalen dus de uiteindelijke donatie.

“Organisaties zijn eerder geneigd mee te doen aan het meten van klantbeleving," zo vertelt Fimme Marra van Satysfact. "Naast dat het belangrijk is te weten wat een klant vindt, is het doneren aan goede doelen ook voor organisaties van duidelijke meerwaarde. Ondernemers willen maatschappelijk verantwoord een bedrijf runnen. Doneer je feedback kan daarop een mooie aanvulling zijn. Daarnaast verlaten de bezoekers of klanten het bedrijf met een goed gevoel.”

Zo wilde Winkelcentrum Paddepoel in Groningen direct meedoen toen Satysfact het idee voorlegde. "We zijn dan ook direct een pilot gestart",vertelt Fimme, "en met succes!" De bereidwilligheid van klanten om feedback te geven, zag Satysfact in de eerste week meteen oplopen. "Wij zijn blij met deze ontwikkeling en hopen zo nog meer waardevolle feedback op te halen die organisaties kan helpen om zichzelf te verbeteren."

“Winkelcentrum Paddepoel voelt zich maatschappelijk betrokken en draagt goede doelen een warm hart toe”, zo vertelt Harold Lubberts, manager van het winkelcentrum. “Via de feedback-zuilen van Satysfact kunnen wij dit nog eens onderstrepen. Zo wordt het zakelijke goed met het sociale gecombineerd. Dat in twee onderzoeken meer dan 11.000 mensen mee hebben gedaan zegt genoeg!”

De donaties van de pilot bij Winkelcentrum Paddepoel zijn inmiddels overgemaakt naar UNICEF, het Wereld Natuur Fonds en Vrienden van het  Beatrix Kinderziekenhuis.

 

(Foto boven: Winkelcentrum Paddepoel, property.nl)

Gerelateerd Innovatie
Winkelcentrum Paddepoel enthousiast over unieke ‘’feed-back- tool"van Groningse start-up
Winkelcentrum Paddepoel enthousiast over unieke ‘’feed-back- tool"van Groningse start-up