Verenigingsnieuws Economie

23 JUNI 2014

Zwanestraat geeft goed voorbeeld: Ruimte voor kwaliteit

Met de Zwanestraat als goed voorbeeld, biedt de gemeente met de nota ‘Ruimtelijke Kwaliteit’ ondernemers letterlijk meer ruimte om hun ‘eigen’ openbare ruimte optimaal in te richten. In de Zwanestraat heeft de inzet van ondernemers, pandeigenaren, GCC en gemeente geleid tot een gezelliger winkelstraat, meer bezoekers en een marketingplan waarbij de inzet van sociale media als Facebook centraal staat.
Uniforme en hele strakke regels passen niet bij het eigen en unieke karakter van de verschillende winkelstraten, zo stelt Bert-Jan Hakvoort, voorzitter van GCC. “Elk gebied heeft een eigen identiteit en die moet je gezamenlijk, ondernemers en vastgoedeigenaren, uitdragen en op de kaart zetten. Dat betekent dat de ‘branding’ heel anders moet, met eigen inrichting, sfeer en positionering. De gemeente erkent dat en werkt hier ook actief in mee.” Hakvoort is blij dat diverse winkelstraten het voorbeeld van de Zwanestraat gaan volgen, waarbij GCC de ondernemers actief ondersteunt. “Het succes van de Zwanestraat toont aan dat zo’n gezamenlijke aanpak werkt en dat we zo meer klanten naar de bijzondere gebieden binnen de binnenstad kunnen trekken.”
Gerelateerd Verenigingsnieuws Economie GCC
Zwanestraat geeft goed voorbeeld: Ruimte voor kwaliteit
Zwanestraat geeft goed voorbeeld: Ruimte voor kwaliteit