mrt 07

28ste MARUG conferentie

09:30 MartiniPlaza

Groningen is op 7 maart ‘the place to be’ voor iedereen met belangstelling voor marketing. Die dag vindt
in Martiniplaza de jaarlijkse MARUG conferentie plaats, dit jaar voor de 28ste keer. MARUG is een organisatie van de studie marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Thema van het congres is de vraag op welke wijze bedrijven gebruik kunnen maken van de nieuwste sociale media en van het feit dat alle consumenten tegenwoordig wel aan elkaar zijn verbonden.

De dag zal geopend worden met een uitleg van de term “Connectivity” door prof. dr. T.H.A. Bijmolt (​Rijksuniversiteit Groningen) aan de hand van wetenschappelijke inzichten. Vervolgens zal Diederick Ubels (​CEO MobPro ) toelichten hoe bedrijven gebruik maken van online mediakanalen om awareness te creëren voor hun product en/of merk.

De volgende stap, het targeten van de doelgroep, gaat niet langer volgens de principes van traditionele marketing. Marissa van Adrichem (​Social Media Manager Heineken ) zal verder op inzoomen op het begrijpen van en inspelen op de individuele wensen en behoeften van de klant.

Na de verkoop van een product houdt het niet op.Joost Bosma (​Hoofd Klant- en Marktadvies NS ) zal toelichten hoe NS haar online klantenservice inricht en omgaat met (negatieve) online berichten. Tot slot komt loyaliteit aan bod. Hoe kan je in dit tijdperk consumenten stimuleren om een herhaalaankoop te doen? Walter Kraus (​Director Marketing & Media Services Bol.com gaat dieper in op het aspect klantenbinding bij Bol.com.

Vragen? Mail ze naar ​do@marugconference.nl​.

Meer informatie op www.marugconference.nl

 

Gerelateerd