nov 01

Social Impact Day Noord

Groninger Forum Hereplein

Woensdag 1 november vindt de tweede editie plaats van de Social Impact Day Noord. In het Groninger Forum aan het Hereplein spreken toonaangevende ondernemers en maatschappelijke organisaties over het realiseren van social impact en hoe zij dat bereiken middels het verdienen van geld en de groei van hun organisatie. Keynote speakers op 1 november zijn onder andere groene innovator Ruud Koornstra en Camilla Marcus-Dew, oprichter van The Soap Co. en voorvechter van Conscious Consumerism.

Ruud Koornstra is groene innovator en eerste Energiecommissaris van Nederland. Duurzaamheid staat volgens hem niet gelijk aan verminderen of beknibbelen, maar is ‘handelen vanuit overvloed’. Als expert op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, biedt sociaal ondernemen volgens hem oneindig veel kansen, voor een betere wereld én een betere onderneming.

Camilla Marcus-Dew zet zich in voor sociale ondernemingen in zowel de non-profit als commerciële sector, om met resultaatgerichte bedrijfsvoering en processen meer sociale impact te creëren. Is voorvechtster van Conscious Consumerism: een bewuste manier van consumeren, waarbij mensen zich realiseren dat zij met elke aankoop de wereld kunnen verbeteren: financieel, sociaal alsook met betrekking tot het milieu.

Social Impact Day Noord is een initiatief van Van Hulley, gemeente Groningen, Rabobank, Culinaire Vakschool, Lentis, Noorden Duurzaam, Groningse Uitdaging en Bries. De organisatie wil Noord-Nederland op de kaart zetten als regio waar maatschappelijk rendement gecombineerd wordt met financieel rendement.

Meer informatie

Alle informatie over Social Impact Day Noord en het programma van 1 november is te vinden op www.socialimpactdaynoord.nl

Gerelateerd